Victoria

We hebben gezocht en gevonden, een Nautor Swan 60 genaamd Victoria. Een oceaanwaardig en luxueus jacht, gebouwd in 1999 met de daarbij horende grandeur. Ze past past heel goed in de lijn met de Centurions 41, onze klassieke harde werkers. De Victoria is goed voorbereid op langere tochten en er is meer ruimte voor privacy. Voor deze winter staat dit schip in de planning voor De Canarische eilanden en de Caribbean. En in het volgende seizoen voor de Azoren, Schotland en Scandinavie.

Doelgroep zijn echt wel de actieve en avontuurlijke reizen in een semi-luxer segment. Ze ligt op dit moment nog in Spanje. Er wordt in Alcante gewerkt aan het upgraden van apparatuur, verstaging en de zeilen en vooral het aanpassen aan onze standaard. We hopen in oktober te kunnen vertrekken naar de tochten richting Madeira, Tenerife en de Caribbean. De Canarische eilanden en de Caribbean.

Rob en voormalig eigenaar Alfonso

Zeilen met de Victoria een Nauter Swan 60 ft. Hoe leuk is dat om met dit mooie schip te zeilen?
Een schip volledig uitgerust voor avontuurlijke zeiltochten. Zeilen op deze boot is een prestatietocht met een buitengewone voldoening. Je hoeft niet veel meer mee te nemen dan een kleine tas en eigen lichte zeiljas. Je stapt aan boord en je hebt een eigen kooi en kast ( Carieb).  Comfortabel ingericht met iets meer privacy.
Zeilen is teamwerk dus je doet alles met elkaar. Het is geen meezeiltocht! We verwachten dat iedereen mee doet met alle taken zodat je ook echt betrokken bent met het zeil- en leef-gebeuren aan boord. Zoals sturen, uitkijk houden, stellen van de zeilen op de verschillende koersen. Ben je een meer ervaren zeiler zal je ook schippers taken op je nemen zoals navigatie en een rol spelen bij de voorbereidingen en de reisplanning. Denk aan dagelijkse controles op de verstaging. Met nog meer ervaring kan je op langere tochten zonnetje schieten met de sextant.

Voor vertrek maken we een wachtschema met voor iedereen een eigen taak. Het kan soms weersafhankelijk wel fysiek inspannend zijn. Je krijgt vooraf uitgebreide instructie van de bediening van de lieren en schoten. Omdat het allemaal groter en zwaarder is gaan veel acties als grootzeil hijsen, bediening rolgenua en de schoot bediening hydrolisch en onder begeleiding. Naast het nautische deel zijn ook de inkopen, koken eventueel brood bakken, en als je wil een vislijntje uitgooien en vis klaarmaken belangrijke taken. We laten het kombuis altijd weer schoon achter. Dit ruime kombuis en het grote dagverblijf doet luxe aan.

Bij heerlijke temperaturen voelt de wind anders aan. Een unieke ervaring met soms mee zwemmende dolfijnen en de oneindige wijdsheid van de Atlantische Oceaan. Krijg je al inspiratie om meteen door te steken naar RYA Yachtmaster Ocean? Het is niet de cursus die je gewend bent van de volledige cursussen in Nederland maar de qualifying miles, de adequate zeemijlen, tellen mee voor het CWO of RYA.

Afspraken
We vinden het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om een taak uit te voeren en dat het niet snel uit handen wordt genomen. Er is niets frustrerender dan een enthousiast bemanningslid jouw taak overneemt. Uiteraard zal een schipper altijd wel bijstaan als het omwille van veiligheid wel snel moet. Het kost soms enige dagen om alle benamingen te kennen en handelingen goed uit te voeren. De instructeur en coschipper begrijpen dat. Je mag altijd vragen stellen.
Dit schip is uitgerust met een lakenpakket, handdoek, kussens en comfortabele reddingsvesten van spinlock. Ook snorkel-setjes is aanwezig.
Het schip is iets groter en luxer. Nog niet alles is op haar eerste grote reis is zoals we het willen. We denken met een lage introductie prijs iedereen enthousiast kunnen maken voor dit nieuwe concept.

 
Voormalig eigenaar Alfonso

f