Er staan nog geen reizen in uw zeilplan
Round The Rock 2025
Zijn offshore Zeilwedstrijden iets voor jou?
3 december 2024 in de avond hebben we een meeting bij het Regatta Centre, muiderzandwaar je alle details hoort voor deze Race en is er ruimte om vragen te stellen.
Deze race is een offshore zeilrace voor zeiljachten. Ze wordt gezien als een van de klassieke, de meest uitdagende of zware offshore races. Het evenement vindt iedere twee jaar plaats over een parcours van 608 zeemijl. The race start in Cowes op het eiland Wight in Engeland, gaat rond de Fastnetrots, vervolgens verder naar de zuidwest kust van Ierland en eindigt in Plymouth in het zuiden van Engeland na zuidelijk van de Scilly-eilanden gepasseerd te zijn. De Fastnet-race wordt sinds 2001 gesponsord door Rolex.
Met de RORC Fastnet programma van De Zeezeilers bieden wij ervaren zeilers de mogelijkheid om kennis te maken met het offshore wedstrijdzeilen, teamspirit en zeilvaardigheid. Wanneer je beschikt over de juiste teamspirit en instelling, beter snel willen varen, dan moet je je haast wel aanmelden voor deze "once in a lifetime experience".
Het is een compleet opleidingsprogramma. Het gaat verder dan alleen het meevaren in een wedstrijd. We zullen een nieuw kernteam samenstellen dat gaat trainen voor de RORC Fastnet Race van 2025. Samen trainen we vaardigheden en varen we met zijn allen de benodigde kwalificatiewedstrijden. We streven ernaar dat iedereen de minimale kwalificatiemijlen vaart en ook het ISAF-OPST certificaat haalt.
Als cursist krijg je de gelegenheid om posities te proberen en je eigen talent te onderzoeken. De juweeltjes zijn de trainingen en masterclasses op het gebied van zeiltrim en het managen van de diverse taken aan boord. Als u kennis heeft van navigatie en routeplanning op ongeveer CWO II - III, of vergelijkbaar, kunt u ook uw kennis kwijt in de route en de strategie.
Hoeveel dagen ben je bezig?
In totaal bestaat het pakket uit ongeveer 30 dagen, (inclusief trainingen inzeilen, reistijd en trainingsdagen vlak voor een wedstrijd). We proberen deze zoveel mogelijk in het weekend te laten plaatsvinden
Wilt u deelnemen aan dit kernteam of heeft u specifieke interesse in een aantal losse componenten van dit programma? Als er plek is na februari kan je je belangstelling laten weten per mail. Neem even contact op.
Wat kost het?
De prijs voor het trainings- en wedstrijdpakket en deelname aan de RORC-FASTNET kost € 4950,-
De data zijn als volgt:
Inschrijven?
Als je inschrijft dan reserveren we een plek voor je bij de onderstaande trainingen en wedstrijden (behalve die waar optioneel bij staat). Als je last minute annuleert of je afmeldt door ziekte of een andere reden dan kunnen we helaas geen geld teruggeven. Dan zullen we wel samen met je kijken of je de lessen kunt inhalen op een reguliere zeezeilcursus. De reis staat open voor inschrijving.
Niet bij de prijs inbegrepen zijn alle vervoerskosten met de bus en of vliegkosten naar Southampton, De kosten voor het eten/drinken aan boord en/of wal. De schippers worden vrijgehouden van de boordkas.
We verwachten dat de deelnemers wel helpen bij het onderhoud aan het schip ongeveer april/mei. Dit is overigens een uitgelezen kans om het schip beter te leren kennis en je eigen kluskennis te vergroten. Deze dagen plan je in het voorjaar.
Betaal termijn bij boeking
|
|
Welke ervaring verwachten wij voor het wedstrijdzeilen |
Je hebt minimaal CWO II tidal of RYA Day Skipper of vergelijkbaar. Of anders als dat bij de Offshore wedstrijd wordt aangegeven. Overleg gerust eventueel met kantoor om dat even af te stemmen. Heb je meer ervaring kan je misschien een rol spelen in de tactiek en planning. |
Conditie |
Je moet in een goede conditie zijn om alle taken te kunnen uitvoeren en veilig aan dek bewegen. Maar je moet geregeld toch naar voren of bij de giek iets klaren zonder een beroep te doen op anderen. Bedenk dat we een wachtschema lopen zeker op de langere (Fastnet) tochten. De eerste trainingen zullen we samen naar kijken. |
Hoe laat moet je er zijn? |
Op de aangegeven tijd bij de Reis, training of Wedstrijd. Tenzij jullie iets anders afspreken. Zo ook met de trainingsdagen om goed te anticiperen op de mogelijkheden. |
Hoe laat is het afgelopen | Op de aangegeven tijd bij de Reis, training of Wedstrijd en na opruimen |
Bij de prijs inbegrepen: |
Alle genoemde trainingen of masterclasses, theoriemomenten. |
Exclusief |
Alle kosten voor de boordkas voor eten en drinken aan boord. Alle extra Vervoerskosten/vliegkosten |
Meenemen |
Standaard overzicht met wat je meeneemt aan boord vindt je bij: Wat neemt u mee? Maar wellicht dat jullie dat nog aanpassen met elkaar (?) |
Inzet |
We verwachten een proactieve deelname aan een dag onderhoud of technisch voorbereiden van het schip zodat we optimaal aan de start kunnen verschijnen. Dit is overigens een uitgelezen kans om het schip naast het schip beter te leren kennen is zorgen dat het schip goed glad is aan de onderkant. |
Communicatie na boeken |
Je ontvangt de bevestiging van je boeking via mail. Hierna ontvang je geen mails meer van kantoor, want alle informatie over je reis kun je vinden op de website onder Mijn gegevens: • reis, hier zie je jouw medeopvarenden. • Vaak stuurt de instructeur enkele weken van tevoren een welkomstmail. Eventueel met bijzonderheden, voorbereiding etc. Met kantoor kun je mailen voor |
Betaal termijn |
Totale bedrag kan eventueel in twee termijnen worden betaald. 50% bij boeking en 50% 1 maand voor aanvang van de eerste reis training |
Voorwaarden inschrijving |
Als je inschrijft dan reserveren we een plek voor je bij de onderstaande trainingen en wedstrijden (behalve die waar optioneel bij staat). Als je last minute annuleert of je afmeldt door ziekte of een andere reden dan kunnen we helaas geen geld teruggeven. Dan zullen we wel samen met je kijken of je de lessen kunt inhalen op een reguliere zeezeilcursus. |
Inschrijven voor losse onderdelen? |
De trainingen en wedstrijden, behalve de Fastnet, zijn ook los te boeken indien er nog plaatsen beschikbaar zijn. Soms zijn er open plekken. Dus het is goed om te overleggen voor het boeken |
.
.