Azorenreis eilandhoppen vanaf Terciera

« Terug naar het overzicht

Maak zelf uw zeilplan

Er staan nog geen reizen in uw zeilplan

Een heerlijke zeilreis en avontuurlijk eiland hoppen bij de Azoren. Jouw horizon verbreden en je grenzen verleggen? Deze avontuurlijke zeilreis biedt een mooie balans tussen actief kust- en offshore-zeilen in de voorjaarszon van de Azoren en leren zeilen, mijlen maken en verkennen van de mooie kusten. We zeilen deze zeiltocht met de Victoria een Nautor-Swan 60 met een vaste instructeur.


Veel wereldzeilers op de Atlantische Oceaan houden een tussenstop op de Azoren. Horta op Fajal is dan een mijlpaal. Het lenteachtige klimaat op de eilandengroep de Azoren maakt tot prachtige groene juweeltjes en vol met Orchideeën die je langs elke weg ziet. Het onderliggend vulkanische landschap is heel vruchtbaar. Je ziet de hoge ruige en ongerepte randen van het eiland. Bij het Noordwest punt van Fajal was er in 1958 nog een vulkaan uitbarsting waardoor het eiland groter is geworden. Het resultaat zijn de veel mooie uitzichten aan de Atlantische Oceaan.

Op deze zeilreis verwachten we dat je al wat ervaring hebt met kajuitjachtzeilen. Het is meer dan een meezeilvakantie maar echt actief zeilen. Je vaart tenslotte op de oceaan. De afstanden te zeilen varieren tussen de 25 en 50 zm.  Je zal jouw vaardigheden met het zeilen kunnen toepassen en leren van de praktijk. Heb je meer ervaring met de theorie van kustnavigatie dan zal je dat toepassen met passageplanning en het bijhouden van de positie. Deze trip is een CWO/RYA milesbuilder.

Zodra je aankomt gaan we kennismaken en delen we de hutten in. We nemen de bijzonderheden van het schip door. Als het kan gaan we al even zeilen om zeilhandelingen op te frissen. Al snel voelen we ons een zeilteam met verschillende ervaringen die je kan gebruiken bij het uitvoeren van de taken. We doen boodschappen en ‘s avonds oriënteren we wat er op de eilanden te doen is en maken we plannen voor de komende dagen. We hoppen naar een volgend eiland of we zeilen een rondje om het eiland. We zeilen afwisselend 4-12 uur per dag en tijdens het zeilen besteden we aandacht aan zeiltrim. We proberen vroeg te vertrekken zodat je dan ook halverwege de middag op een eiland aankomt. Maar vaak is het ook een lange dag of juist in de nacht heerlijk zeilen. Wellicht is er de volgende dag misschien tijd voor een excursie.

De Azoren en de eilanden. Het gaat natuurlijk om het zeilen maar als je toch hier bent is er af en toe tijd voor ontspanning, heerlijk eten en de Azoriaanse Portugese cultuur leren kennen of een korte excursie aan de wal. De voorpret is natuurlijk dat je je alvast inleest. Op de Azoren gaat een wereld aan bijzondere natuurverschijnselen voor je open: kratermeren, warmwaterbronnen en een rotsachtige kust. De eilanden zijn bekend om hun geschiedenis met walvisvaart. Nu worden ze niet meer gevangen maar elk eiland heeft wel een verhaal en een fabriek. Vaak komen we dolfijnen tegen of we zien een fontein ‘blow’ en een staart van een walvis.

Fajal met Hoofdplaats Horta is verreweg het meest populair. De marina biedt ruimte voor 300 schepen en is momenteel nummer vier op de lijst van meest bezochte oceaan marina’s. Noemenswaardig is de muur in de haven van Horta die versierd is met een gekleurd mozaïek van tekeningen en schilderingen van zeevaarders die ooit in de haven hebben aangemeerd. Peters Sport Café is het beroemdste café in de Noord-Atlantische Oceaan. Dit café op het eiland Faial openende 80 jaar geleden zijn deuren en is bezocht door zeevaarders en beroemdheden uit de hele wereld. Als het past is het erg leuk om om het eiland heen te zeilen. Of een middag een auto te huren.

Terciera is het rijkste eiland. Dat merk je al als je door de straten en parken loopt. Ook hier oude vulkaankraters, musea en wandeltracks door de honderd meter diep begroeide kraters.

São Jorge is het smalle en langste eiland. De kust heeft klippen die tot honderden meters hoog zijn. De lagere delen hebben inhammen die als haven dient. Velas is een klein haventje waar we net inpassen en zijn dan de enige. Vanaf daar kan je een ongelooflijke mooie wandeling maken waar je het eiland echt voelt. Neem een taxi naar het hoogste punt van het eiland en wandel vanaf daar naar beneden. Denk aan wat eten en drinken mee op de tocht van ongeveer 4 uur en neem een taxi terug.

Portugees oorlogsschip

een van de vele toegankelijk vulkanen

Vliegen
Vliegtickets regel je zelf. Op de Azoren kan je vliegen met meestal een tussenstop op Lissabon. TAP vliegt daar meestal. Maar ook een Azoriaanse vliegmaatschappijen. We adviseren ook op Google Flights te kijken voor de goedkoopste tickets. Hoe eerder je boekt goedkoper hoe goedkoper. Als je eerder komt om vast het eiland te verkennen moet je een hotel regelen.

 

Detailinformatie voor deze avontuurtocht en training new

Welke ervaring verwachten wij voor deze avontuurlijke training?

Je hebt al minimaal 5 dagen of 100 zm met een kajuitjacht gezeild als volwaardig bemanningslid. Heb je meer ervaring dan zal de schipper je vragen of je taken als wachtleider, reisvoorbereiding, navigatie en de aanloop van een haven wilt doen. Uiteraard wordt je daarin meegenomen eventueel geholpen. Daarnaast ben je natuurlijk een liefhebber van actief zeilen. Als je twijfelt, kun je altijd met het kantoor overleggen of dit de juiste reis voor je is. We nemen tijd om in te slingeren.

Uitieindelijk hebben we een mix van ervaring aan boord en daarmee ook rollen die je kan uitvoeren.  Deze zijn globaal als volgt ingedeeld
1) bemanning: Actief zeilen • Sturen op de diverse koersen
2)
Dagschipper: zeiltrim • navigeren • toepassen van de aanvaringsregels.
3) Jachtschipper: Een proactieve rol in de Reisvoorbereiding & strategie.

Programma & Activiteiten

Je zeilt actief met andere enthousiaste zeilers, met alle taken en rollen aan boord. We willen veel zeilen en er is ook gelegenheid om het vaargebied echt te ontdekken, de wal op te gaan en/of een excursie te doen.

Dag 1 kennismaken en het vaargebied bekijken, Bekijken de mogelijkheden van de routes en wat we verwachten en willen opsteken van deze zeilreis. Wat we gaan doen hangt af van de weersverwachtingen, stromingen en de diversiteit van de eilanden.
Dag 2 We maken met elkaar eerst een team met checks op veiligheid en standaard manoeuvres onder zeil. Eventueel leggen we al korte afstanden af zodat we kunnen inslingeren. We combineren dit met gepaste lessen.
Dag 3-10 Zodra het weer het toelaat zeilen we al snel langere tochten. Dat gaat heel relaxed op zo'n grote boot. Aan het einde bespreken we de tocht en wat we hebben geleerd. 

Nautische taken & training

Deze zeiltocht is niet te vergelijken met een echte zeilcursus in Nederland. We geven gepaste instructie en coachen als je meer ervaring hebt. Je vaart in een wachtschema zodat je met veel taken wordt meegenomen.

Aan deze taken doet iedereen mee
• Meedraaien in wachtschema • Zeilen met een kajuitjacht • Alles rondom leven aan boord en kleine huishoudelijke zaken • sturen ten opzichte van de wind of op kompas • Benamingen & knopen • Overstag gaan en gijpen met een groter schip.

Heb je meer ervaring of belangstelling? We helpen je graag • anticiperen op windvlagen en zeiltrim om sneller te varen • Zeilreven • Ankeren. • MOB: kennismaking met man-over-boord-manoeuvres • Reisplanning  & navigeren: je raakt vertrouwd met kaartlezen, logboek, betonning, zichtpeilingen en het herkennen van walkenmerken • De plotter is een zinvol hulpmiddel bij de navigatie.

Milebuilder & Certificering

Dit is een Milebuilder.
Op deze tocht kan je gekwalificeerde zeemijlen maken voor RYA of CWO. Je kan al jouw kennis en ervaring met betrekking tot zeiltechniek, navigatie toepassen, positie bepalen en het logboek bijhouden en ervaring opdoen. Als je voldoende vorderingen gemaakt hebt kan de schipper wellicht enige punten af te tekenen voor het CWO I, II.

Voorbereiding

Het is natuurlijk altijd goed je in te lezen. Als je ervaring hebt en echt aan de slag wilt met navigatie is parate kennis van de kustnavigatie essentieel. De instructeur vertelt je er graag alles over. Pilots en kaarten met details van de havens zijn aan boord.Kenmerkend

Je kan je inlezen in de:
• Leidraad voor kajuitjachtzeilen van Richard Vooren.
• Een studieboek voor Vaarbewijs 2
• Theoretische Kustnavigatie

Andere deelnemers

• actieve en avontuurlijke zeilers
• zeilers die nieuw vaargebied willen verkennen
• zeilers die zich willen verdiepen in de vaardigheden.
• inschrijvingen zijn meestal individueel.
• leeftijden variëren
• gemiddeld man/vrouw 60/40

Zeilen is Teamwerk

Wat fijn dat we met elkaar meedoen met alle taken. Je bent betrokken met het zeil- maar ook het leef-gebeuren en huishoudelijke taken aan boord. Als je je meer wilt verdiepen als meer ervaren zeiler zal je daarnaast ook schippers taken op je nemen, zoals navigatie en een rol spelen bij de voorbereidingen en de reisplanning. 

We vinden het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om een taak uit te voeren en dat het niet snel uit handen wordt genomen. Er is niets frustrerender dan een enthousiast bemanningslid, die jouw taak overneemt. Bij manoeuvres zal een schipper er altijd bijstaan als het omwille van veiligheid wel snel moet. Het kost soms enige dagen om alle benamingen te kennen en handelingen goed uit te voeren. De instructeur en coschipper begrijpen dat en je mag altijd vragen stellen.

Waarom vinden we dit een avontuurlijke zeilreis

Je houd je bezig met ontdekken van alle fijne plekken, verborgen baaien en nauwe doorgangen. De ongereptheid is soms adembenemend. Een unieke ervaring met soms mee zwemmende dolfijnen, opduikende walvissen en de oneindige weidsheid van de Atlantische Oceaan. Bij heerlijke temperaturen voelt de wind sowieso anders aan. Je beleeft een actieve zeilvakantie met andere enthousiaste zeilers.

We willen natuurlijk veel zeilen. Daarnaast is er tijd om te bekijken waar je nu eigenlijk vaart, de wal op te gaan met de bijboot voor een lokaal etentje en/of wandeling of een excursie te volgen. Je beleeft een actieve training of zeilvakantie met andere enthousiaste zeilersBij heerlijke, altijd lenteachtige temperaturen voelt de wind anders aan. Heb je al zin om aan boord te stappen?

Communicatie na boeken

Je ontvangt de bevestiging van je boeking via mail. Hierna ontvang je geen mails meer van kantoor: alle informatie over je reis kun je namelijk op de website vinden onder Mijn gegevens:

• reis, hier zie je jouw medeopvarenden.
• zodra de instructeur bekend is, zie je ook de instructeur.
• je kunt berichten sturen. Bijvoorbeeld voor samen reizen.
• Vaak stuurt de instructeur enkele weken van tevoren een welkomstmail. Eventueel met bijzonderheden, voorbereiding etc.

Met kantoor kan je mailen voor
• Administratieve vragen en natuurlijk beantwoorden we ook graag je andere vragen.
• Afmelding. Deze moeten direct en tijdig worden gemeld.
• Er gelden namelijk Annuleringsvoorwaarden, annuleringsvoorwaarden.

Annulering

Bij annulering is restitutie deels mogelijk. 2 maanden voor aanvang 50% en 1 maand tevoren 25%. We raden daarom je echt aan een eigen (doorlopende) annuleringsverzekering af te sluiten. Inhalen of verplaatsen is helaas lastig plannen en kan alleen last Minute. Dit staat uitgebreid vermeld in onze annuleringsvoorwaarden. Lees deze vooraf door.

Plattegrond Victoria een Nautor Swan 60

 

Meer over de "Victoria"

Zeilen met de Victoria. Een Nautor Swan 60. Hoe leuk is dat?
Om met dit mooie schip te zeilen! Volledig uitgerust voor avontuurlijke zeiltochten met een hoge gemiddelde snelheid 9-11 knopen is een gemiddelde snelheid waar toch nog comfortabel kan worden gezeild. Zeilen op deze boot is een prestatietocht met een buitengewone voldoening. Bekijk de Victoria

Je wordt opgewacht door onze vaste gastheer, schipper en instructeur op de Victoria. Jan Paul kent het schip goed en je krijgt vooraf uitgebreide instructie van de bedieningen en procedures. Het is immers veel en groter en sneller.

Dit schip is comfortabel ingericht met iets meer privacy. Je hebt een eigen kooi, kast, uitgerust met een lakenpakket, dekbed, kussens en Spinlock reddingsvesten. Je hoeft dus minder mee te nemen dan een kleine tas en eigen zeilkleding. De ruime kombuis geeft genoeg ruimte en het grote dagverblijf doet luxe aan. Je leeft verder natuurlijk veel buiten. Maar het is gewoon een zeiljacht.

Wat neem je mee?

Op de Victoria zijn een lakenpakket, klein dekbed, handdoek en kussens zijn aanwezig. een licht zeilpak en een vest zijn ook handig mee te nemen. Denk ook aan zonnige kleding kort en dun, zonnebril, pet of hoed, zonnebrandmiddel, lippenbalsem, gymschoenen met zachte lichte zool. ook om soms een langere afstand te lopen. Dit alles verpakt in een opvouwbare reistas of plunjezak (geen koffer!).

Als je een en ander wilt vastleggen mag het foto/film-toestel niet ontbreken. We vinden het erg leuk om jouw verhaal te lezen en op de site te plaatsen. Zorg zelf voor een goede bescherming van meegebrachte electronica en dat alles goed is opgeborgen. Op een boot is altijd een min of meer vochtige omgeving en de boot beweegt en gaat schuin. Wij zijn goed verzekerd maar niet aansprakelijk voor dit soort schade. Eventueel een anti-zeeziektemiddel (bv Primatour). Oordopjes zullen uitkomst bieden als je licht slaapt.

Als je bijzondere of noodzakelijke medicijnen gebruikt of andere relevante gezondheidszaken hebt, geef je dit van tevoren door aan de instructeur. Deze informatie blijft vertrouwelijk. We verzoeken je medische zaken die van belang zijn voor langer verblijf op zee van te voren te melden aan kantoor. Verdovende middelen of drugs zijn vanzelfsprekend aan boord niet toegestaan.

Prijs Inclusief

Instructie, verblijf en overnachting aan boord, algemene verzekeringen, watersportpaspoort met certificaten, BTW.

Prijs Exclusief

Vervoer van en naar de op- af-stapplaats.
De boordkas bestaande:
• gas (1 fles per week)
• diesel
• eten aan boord, drinken
• douane, custums immigratie, tarieven van natuurparken e.a. kosten
• havengelden.

• reis en annuleringsverzekering beiden raden we echt aan.

We tanken na elke reis de diesel zodat elk team weet hoeveel er is verbruikt.

(gemiddeld, zijn deze kosten vanaf 30-35 euro pppd. Maar het team heeft er zelf invloed op door meer te ankeren, minder te motoren, bewust eten en drinken. De schipper wordt vrijgehouden van de boordkas.(PS Boordkas is zonder rekening houden met uit eten).

Aanvang

Je meldt je voor deze reis op de aangegeven datum en tijd. Dat is helder zodat je dan ook wordt verwacht aan boord

De starttijd is een richtlijn. Ivm met vliegen komen de verschillende mensen op andere tijden aan. Gelieve niet daarvoor te komen, omdat we een nauwe doorloop van cursussen hebben en er zijn altijd nog wat handelingen. Volg dus de instructies van de schipper. Ps de exacte plek waar het schip ligt is nu wellicht nog niet duidelijk. Maar de schipper weet dat tegen die tijd wel.

Einde cursus

De cursus is over het algemeen, na schoonmaken en ontruimen, op de aangegeven tijd afgelopen. De tijd is een indicatie Maar als een vlucht slechts enkele uren eerder gaat kan het ook in overleg.

Meer details & aanvullende informatie voor de Azoren en de Victoria

Welke ervaring verwachten wij voor deze cursus?

Je hebt al minimaal 5 dagen of 100 zm met een kajuitjacht gezeild als volwaardig bemanningslid, bijvoorbeeld een Basiscursus. Als je twijfelt, kan je altijd met het kantoor overleggen of dit de juiste reis voor je is.

Heb je meer ervaring dan zal de schipper je ongetwijfeld vragen of je taken als wachtleider, reisvoorbereiding, navigatie en de aanloop van een haven wilt doen.

Voorbereiding

Het is natuurlijk altijd goed je in te lezen.

Als je ervaring hebt en echt aan de slag wilt met navigatie is parate kennis van de kustnavigatie belangrijk.

Je kan je inlezen in de:
• Leidraad voor kajuitjachtzeilen van Richard Vooren.
• Een studieboek voor Vaarbewijs 2
• Theoretische Kustnavigatie

Pilots en kaarten met details van de havens zijn aan boord.

Programma en Activiteiten

Dag 1 bekijken we met elkaar naar het vaargebied, de weersverwachting de diversiteit van water, trainingselementen en mogelijke routes.
Dag 2 We maken met elkaar eerst een team door standaard manoeuvres onder zeil te maken met korte afstanden zodat we kunnen inslingeren en leren over veiligheid en checks. We combineren dit met gepaste lessen. Zodra het weer het toelaat zeilen eventueel een aantal langere tochten.

Je zeilt actief met andere enthousiaste zeilers. Het is geen meezeilreis. Het programma wordt zoveel mogelijk op de wensen van groep afgestemd. Er is mogelijkheid om te leren. Geef je wensen aan in jouw account op de website. We willen natuurlijk veel zeilen. Maar er is ook gelegenheid om de eilanden echt te ontdekken en de wal op te gaan en een excursie te doen.

Taken, rollen en Leselementen

Deze zeiltocht is niet te vergelijken met een zeilcursus in Nederland. Je vaart in een wachtschema zodat je met veel taken wordt meegenomen en veel in actie bent.

Aan deze taken doet iedereen mee
• Meedraaien in wachtschema • Zeilen met een kajuitjacht • Rondom leven aan boord • sturen ten opzichte van de wind • zeilen op kompas • Benamingen knopen • Overstag gaan en gijpen met een kajuitjacht.

Onderstaande taken kan je oppakken als je wilt en ervaring hebt?
• anticiperen op windvlagen en zeiltrim  • wisselen van zeilen, reven • Ankeren. •MOB: kennismaking met man-over-boord-manoeuvres • Navigeren: je raakt vertrouwd met kaartlezen, betonning en het herkennen van punten op de wal • Zichtpeiling zodat weet je waar je bent • De plotter is een zinvol hulpmiddel bij de navigatie.

Wat voor rollen zijn er aan boord
1)
Als bemanning zal Iedereen zich bezig houden met actief zeilen • Sturen op de diverse koersen.• Taken vervullen bij het leven aan boord.
2)
Als Dagschipper heb je meer ervaring dan kan je die direct toepassen met taken als: zeiltrim • navigeren • toepassen van de aanvaringsregels.
3) Als Jachtschipper heb je nog meer ervaring: • Een proactieve rol in de Reisvoorbereiding, passageplanning en eventueel de strategie. Dit zijn co-schippertaken waarbij je ervaring opdoet voor hogere niveau's binnen de RYA of CWO diplomalijn.

! Voor motormanoeuvreren met de Victoria is geen ruimte.

Milebuilder & Certificering

Dit is ook een Milebuilder. Op deze tocht kan je gekwalificeerde en adequate zeemijlen maken voor RYA of CWO. Je kan al jouw kennis en ervaring met betrekking tot zeiltechniek en navigatie toepassen, positie bepalen en het logboek bijhouden en ervaring opdoen. Als je voldoende vorderingen gemaakt hebt kan de schipper wellicht enige punten af te tekenen voor het CWO I, II.

Waarom vinden we dit Adventure zeilen

Je houd je bezig met ontdekken van alle fijne plekken, verborgen baaien en nauwe doorgangen. De ongereptheid is soms adembenemend. Maar ongetwijfeld zijn er ook gebieden waar de toeristen de overhand hebben. Een unieke ervaring met soms mee zwemmende dolfijnen, opduikende walvissen en de oneindige weidsheid van de Atlantische Oceaan.

We willen natuurlijk veel zeilen. Soms een klein stukje maar vaak ook wel een lange dag. Er is daarmee ook de tijd om te bekijken waar je nu eigenlijk vaart, de wal op te gaan met de bijboot voor een lokaal etentje en/of wandeling of een excursie te volgen. Je beleeft een actieve zeilvakantie met andere enthousiaste zeilersBij heerlijke temperaturen voelt de wind anders aan.

Heb je al zin om aan boord te stappen?

Wat neem je mee?

Overzicht met wat je meeneemt aan boord vind je bij onze standaard lijst: Wat neem je mee?

Specifiek voor de Azoren
Kussens lakens en een handdoek en Vito Hammer reddingsvesten zijn aanwezig.
Verder vooral zonnige kleding, een licht zeilpak en handdoeken. Denk ook aan een zonnebril, pet of hoed, zonnebrandmiddel, lippenbalsem, gymschoenen met een zachte lichte zool. Dit alles verpakt in een opvouwbare reistas of plunjezak (geen koffer!). Een (licht) Zeilpak voor als we wat langer doorzeilen, het regent of voor opspattend water. Omdat er een licht dekbed aan boord is kan je wellicht zonder ruimbagage.

Eventueel een anti-zeeziektemiddel (bv Primatour). Oordopjes zijn handig als je licht slaapt. Als je medicijnen gebruikt die je moet innemen (of voor noodgevallen) geef dit dan van tevoren aan bij de instructeur. Informatie blijft vanzelfsprekend vertrouwelijk. We verzoeken je medische zaken die van belang zijn voor langer verblijf op zee van te voren te melden aan kantoor.

Als je het een en ander wilt vastleggen, mag het foto/filmtoestel niet ontbreken. We vinden het erg leuk om je foto's, filmpjes of verhaal te zien op onze Facebook-pagina of website. Zorg zelf voor een goede bescherming van je elektronische apparatuur, ook in kasten aan boord. Denk daarbij ook aan je laptop of i-Pad etc. Aan boord moet je altijd rekenen op een min of meer vochtige omgeving! Bovendien alles beweegt flink aan boord als dingen niet goed zijn opgeborgen of er valt iets op de grond. Wij zijn niet aansprakelijk voor deze schade. Uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij we wel aanspraak kunnen maken op de verze

Wie zijn jouw mede cursisten?

• actieve en avontuurlijke zeilers
• zeilers die nieuw vaargebied willen verkennen
• zeilers die zich willen verdiepen in de vaardigheden
• inschrijvingen zijn meestal individueel
• leeftijden variëren
• man/vrouw verdeling gemiddeld 60/40

Zeilen is Team Werk

Het is geen meezeiltocht! We verwachten dat iedereen mee doet met alle taken zodat je ook echt betrokken bent met het zeil- en leef-gebeuren aan boord. Zoals sturen, uitkijk houden, stellen van de zeilen op de verschillende koersen. Ben je een meer ervaren zeiler zal je ook schippers taken op je nemen zoals navigatie en een rol spelen bij de voorbereidingen en de reisplanning. Denk aan dagelijkse controles op de verstaging. Voor nog meer ervaring kan je op langere tochten zonnetje schieten met de sextant. Voor vertrek maken we een wachtschema met voor iedereen een eigen taak.

We vinden het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om een taak uit te voeren en dat het niet snel uit handen wordt genomen. Er is niets frustrerender dan een enthousiast bemanningslid jouw taak overneemt. Uiteraard zal een schipper altijd wel bijstaan als het omwille van veiligheid wel snel moet. Het kost soms enige dagen om alle benamingen te kennen en handelingen goed uit te voeren. De instructeur en coschipper begrijpen dat en je mag altijd vragen stellen.

Het schip

Zeilen met de Victoria een Nautor Swan 60 ft.
Hoe leuk is dat? Om met dit snelle mooie schip te zeilen.
Volledig uitgerust voor avontuurlijke zeiltochten. 9-11 knopen is een gemiddelde snelheid waar toch nog comfortabel kan worden gezeild. Zeilen op deze boot is een prestatietocht met een buitengewone voldoening. Je stapt aan boord en je hebt een eigen kooi en kast. Comfortabel ingericht met iets meer privacy. Bekijk de fotos van de Victoria.

Uitrusting is anders
Dit schip is uitgerust met een lakenpakket, dekbed, kussens en comfortabele reddingsvesten van Spinlock. Je hoeft niet veel meer mee te nemen dan een kleine tas en eigen zeilkleding. We varen met een vaste schipper op dit schip. De ruime kombuis geeft genoeg ruimte en het grote dagverblijf doet luxe aan. Je leeft verder natuurlijk veel buiten. Het schip is iets groter. Maar het is gewoon een zeiljacht.

We zeilen met een vaste Gastheer/Schipper/Instructeur op de Victoria.
JP kent het schip goed en je krijgt vooraf uitgebreide instructie van de bediening. Omdat het allemaal groter is gebruiken we procedures en gaan acties anders dan je wellicht gewend bent.

Communicatie na boeken

Je ontvangt de bevestiging van je boeking via mail. Hierna ontvang je geen mails meer van kantoor: alle informatie over je reis kun je namelijk op de website vinden onder Mijn gegevens':
• reis, hier zie je jouw medeopvarenden.

• zodra de instructeur bekend is, zie je ook de instructeur.
• je kan berichten sturen, bijvoorbeeld voor het delen van vluchtgegevens en samen reizen.

• Vaak stuurt de instructeur enkele weken van tevoren een welkomstmail. Eventueel met bijzonderheden, voorbereiding of boodschappen etc.

Met kantoor kan je natuurlijk altijd mailen voor
• Administratieve vragen
• Natuurlijk beantwoorden we ook graag je andere vragen.

• Afmelding. Deze moeten tijdig worden gemeld! Zie Annuleringsvoorwaarden.

Prijs Inclusief

Instructie, verblijf en overnachting aan boord, verzekeringen, Aantekening in digitaal CWO watersportpaspoort met certificaten en btw.

Prijs Exclusief

Vervoer van en naar de op- af-stapplaats.
De boordkas bestaande:
• gas (1 fles per week)
• diesel ( €6/motoruur) Maar aan het einde van de reis tanken we in principe het schip af. 
• eten aan boord
• havengelden.

(gemiddeld, zijn deze kosten vanaf 25 euro pppd. Maar het team heeft zelf invloed op motoren, ankeren, eten en drinken (Hierbij is geen rekening gehouden met met uit eten gaan). De schipper wordt vrijgehouden van de boordkas.

Vliegen

Vluchten naar/van de op- en afstapplaats regel je zelf.

Vliegen regel je zelf. Kijk voor tickets op Google Flights daar kun je tickets vergelijken. Tap Air vliegt meestal met een tussenstop in Lissabon naar de verschillende eilanden in de Azoren..Als je een dag eerder komt of later weggaat kan het zijn dat vliegtickets goedkoper zijn. Dan moet je zelf een hotel/overnachting regelen en je kan alvast wennen aan het weer.   
Ps we zijn verantwoordelijk voor de zeiltrip. Wij zijn niet verantwoordelijk voor reis/hotel/vlieg kosten.

Aanvang

Je verzamelt op de aangegeven tijd bij de instructeur. Tenzij er een andere tijd wordt voorgesteld. Er zijn altijd nog wat afhandelingen op de wisseldag of het bestaande team is nog aan het schoonmaken. Daarom is de aanvangstijd een richtlijn. Kom je een dag eerder, regel dan een (budget) hotel.
Eenmaal aan boord maken we kennis met elkaar en nemen we de plannen door. Misschien maken jullie vooraf al afspraken voor de boodschappen.

Einde cursus

De cursus is over het algemeen, na schoonmaken en ontruimen, op de afgesproken tijd afgelopen.